Hamilelikte Anne Sağlığı ve Beslenme

Gebelikte beslenme ve spor gibi faaliyetler, artık iki can taşındığı için daha da dikkat edilmesi gereken bir hal alıyor. Gebelikte anne sıhhati ile alakalı tüm ayrıntılar mevzumuzda.


Gebelikte Anne Sıhhati

Gebelik yarıyılları hiç şüphesiz yaşamın hem en güç hem de en hoş yarıyılları olarak adlandırılmaktadır. Bu yarıyılda ele alınan her gidişat, dikkat edilen balanslı beslenme ve su tüketimi, duş alımı gibi vaziyetler her zaman büyük bir ehemmiyet talep etmektedir. Özellikle de hamilelik yarıyılında, anne adaylarının en fazla durması gereken mevzulardan biri de balanslı beslenmedir. Zira balanslı beslenme bozuksa genel olarak tüm sıhhatte bozulmalar alana gelecektir. Sıhhatli ve nitelikli bir hamilelik yarıyılı geçirmek istediğinizde kesinlikle günde en az 3 öğün yemelisiniz ve kesinlikle sık sık da atıştırmalıklardan yararlanmalısınız. Zira siz artık iki can taşıyorsunuz ve bayağıda yediklerinizin neredeyse iki katı tüketim yapmanız gerekmektedir.

Gebelikte Beslenme

GEBELİKTE BESLENME

Hamilelik yarıyılınız süresince zati kesinlikle kumpaslı olarak bir doğum hekimi himayesinde olacaksınızdır. Bu sebeple hekiminiz sizlere vitamin, fosfat ve demir yardımı yapacak olan haplar, şuruplar ya da iğneler verebilir. Bunları da kullanmaya devam ederek bedeninizde bulunan tüm beceriksizleri onarmanız gerekmektedir. Bu nedenden dolayı kesinlikle günlük demir, kalsiyum, fosfat ve vitamin alımınıza ilaçlar dışında da dikkat faktörüz gerekmektedir. Hergün kesinlikle öğün sayınızı 5’e çıkarmalısınız. En az 2 litre su içerek bedeninizdeki nemi gözetmelisiniz. Demir, kalsiyum, fosfat ve vitamin açısından zengin olan besin ve meşrubatları her öğün saatinizde bolca harcamaya itina göstermelisiniz. Kahve, çay, kola gibi asitli ve kafein kapsayan meşrubatlardan olabildiğince uzak kalmalı hatta hamilelik yarıyılınız süresince tamamen yaşamınızdan çıkarmalısınız. Özellikle de sigara ve içki tüketiminden salt surette uzak kalmalısınız.

 

Hamilelikte Anne

GEBELİKTE SPOR

Evet gelelim en ehemmiyetli gidişatlardan bir öbürüne. Gebelik yarıyılı gün geçtikçe ağır bir hal alsa da kesinlikle sporlarınızı aksatmadan yapmanız gerekmektedir. Yapacağınız hareketler ve yürüyüşler hem hamilelik yarıyılınız süresince hem de doğum anınızda size çok fayda sağlayacaktır. Spor yaparken kullanacağınız aletler, aletsiz yapacağınız hareketler ve sık sık yapmanız gereken yürüyüşler neticesinde ne kadar rahat bir doğum yapıyor olacağınızı göreceksiniz. Adaleleriniz rahatlayacak ve kendinizi bu biçimde daha fobisiz de sezmiş olacaksınız.

Gebelikte Anne Sıhhati ve Beslenme

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol