Sağlıklı Saçlar İçin En İyi 11 Yiyecek

Saçlarınız doğru beslenme istediğiniz görünüme kavuşsun.Doğru yiyecek destekleri ile saçınızı şımartın.


 

Kim gür, parlayan ve sıhhatli saçlara kavuşmak istemez ki? Saç hadisesini her ne kadar estetiksel açıdan ele alsak da reelinde saçlar sıhhatimiz için çok şey ifade ediyor. Cildimizin yaptığı gibi, saçlar da beden ısısını dengeler ve başımızın ılık kalmasını sağlar. Duygusal stres, genetik etmenler, ilaç kullanımı ve hormonal gidişatlar saçlarımızı tesirler. Beslenme ise saç sıhhatini, saçın işlevini ve görünümünü tesirler. Genel olarak her cins yiyecek maddesi noksanlığı saç, cilt ve tırnak sıhhatimizi tesirler. Bu yazımızda sizler için saç sıhhatini etkileyen gıdaları derledik. Beslenme programınıza bu gıdaları ilave etmenizi öneririz.

1- Yağlı Soğuk Su Balığı. Somon balığı, sardalye, uskumru, alabalık, çiroz ve ringa gibi balıklar yüksek oranda protein, omega 3 ve omega 6 kapsamaktadır. Bu yağ asitleri saç, cilt ve tırnak sıhhati için oldukça ehemmiyetlidir. Saçların uzamasını sağlar, cildi yeniler, kemik sıhhatini korur, metabolizmayı çalıştırır ve faize sistemine gözetir. Yapılan araştırmalar bu yağların aynı zamanda sönmüş, kuru saçları rehabilitasyon ettiğini ve saçlara parlaklık kattığını da göstermiştir.

2- Tohumlar. Saç, tırnak ve cildimiz protein ve minerallerden oluşur. Saç sıhhati için ehemmiyetli olan nebat bazlı proteinler ve yağ asitleri için tohum ve çekirdekleri seçim edebilirsiniz. Yaratıcı olun ve siyah susam, keten tohumu, ayçiçeği, chia ve kabak çekirdeğini değişik biçimlerde kullanın. Bunları salatanın üzerine serpebilir, yoğurt, pirinç veya yulaf ezmesiyle beraber kullanabilir, keklere ve ekmeklere ilave edebilirsiniz.

3- Yeşil Yapraklı Sebzeler. Brokoli, ıspanak, maydanoz gibi çoğu koyu yeşil renkli sebzeler A vitamini ve demir kapsar. A vitamini saçlarımızı gözeten natürel yağ imalini destekleyerek saçlara parlaklık ve elastiklik kazandırır. Saçlar için zorunlu olan kalsiyum ve demir kapsar.

4- Yumurta.  Mevzubahisi sıhhatli saçlar olduğunda biyotin ehemmiyetli bir içeriktir ve bu da yumurta sarısında bulunur. Son araştırmalar biyotinin saç foliküllerini ve yapısını gözettiğini göstermiştir. Bu da saç kırılmalarını önler, saçların sıhhatli uzamasına dayanakçı olur.

5- Mercimek . Saç folikülleri 50 ila 100 değişik protein cinsinden yapıldığı için protein dolusu bir tabağı masanızda bulundurmak ehemmiyetlidir. Mercimek veya fasulyeler özellikle vejetaryenler için şahane bir tercihtir. Proteinin yanı gizeme fasulye de demir, çinko ve B vitamini kapsar.

6-Fındık, Fıstıklar. Fındık, müthiş bir yağ asidi zengini kaynaktır. Özellikle Brezilya cevizi, kaju, badem ve ceviz saç dokularının gelişiminde ehemmiyetli olan selenyum ve çinko gibi mineraller sağlar. Ceviz de omega 3 zengini besindir.

7-Bütün Hububatlılar. Arpa, yulaf, kinoa ve darı gibi taneli gıdalar lif, B vitamini, demir, çinko ve silika zenginidir. Birçok bütün hububatlıda bulunan silika hoşluk minerali olarak öğrenilir. Yapılan araştırmalar neticesinde her gün 10 miligram silika verilen şahısların dokuz ay sonunda daha gür saçları olduğu görülmüştür.

8- İstiridye ve Midye. İstiridye çinko, midye ise selenyum, demir ve protein zenginidir.

9- Deniz Yeşillikleri. Algda saç sıhhati için ehemmiyetli olan yağlı asitler vardır. Likenlerdeki alginatlar aynı zamanda bedenin def detoksifikasyon süreci için oldukça tesirlidir.

10- Zerdeçal. Zerdeçal asırlardan beri Doğu tıbbında kullanılmaktadır. Harcandığında ise bedenin natürel steroidlerini harekete geçirerek enfeksiyon ve ödemi önler. Bazı uzmanlar bedendeki emin başlı enfeksiyonların saç kaybına yol açabileceğini söylemektedir.

11- Yardımlar. Besin maddelerini natürel yollardan almanız önerilse de yardımlar harcanması güç gıdalar için seçim edilebilir. Besin eksikliği saçımızı tesirler, o surattan beslenme programımıza özellikle vejetasyonsanız multi-vitamin ilave etmeniz gerekir.

 

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol