Yetişkinlerde Gaz Sancısı Nasıl Geçer?

Midenin ve karnın kasılıyormuş gibi sezilmesi bağırsaklarda gaz olduğunun bulgusudur. Sızılı bir mesele olan gaz sancısı en çokta orta yaş grubundaki şahıslarda husule kazanç. Peki erişkinlerde gaz sancısı nasıl geçer? Bağırsaktaki gazın yok edilmesi için şahıslar ne yapmalıdır?


Midenin ve karnın kasılıyormuş gibi sezilmesi bağırsaklarda gaz olduğunun bulgusudur. Sızılı bir mesele olan gaz sancısı en çokta orta yaş grubundaki şahıslarda husule kazanç. Peki erişkinlerde gaz sancısı nasıl geçer? Bağırsaktaki gazın yok edilmesi için şahıslar ne yapmalıdır?

Konuşurken, hatta yemek yerken içimize bir ölçü gaz girer. Daha sonra geğirerek bir kısmını çıkartırız, öteki bir kısmı da alt, makata kadar gider. Bazı insanlar konuşurken, yemek yerken çok gaz yutar. Kimilerinde de bakterilere bağlı olarak kalın bağırsaklarında gaz oluşur. Gaz sızısı bazen doğum sancısı gibidir, aralıklı olarak gelip gider.

Nasıl rehabilitasyon edilir? Ne yapılmalıdır?

En doğru ve kolayı 1 kadeh ılık su içip yavaş-yavaş, rahat bir pozisyon almaktır. Uzanmak en iyisidir. Zira bu bir safra kesesi sızısı da olabilir, karın sızısı da. Bir şeyler yiyip içmek; mideyi de, safra kesesini de yoracaktır. Ilık su gazınızı da dağıtacağından hepsine iyi kazanç.

Aşağıdaki teklifler gaz meselesinden davacı olanlar için:

YAVAŞ YİYİN!

Bence işe öncelikle siz de gaz meseleyi yaratan besinlerin neler olduğunu inceleyerek başlayın. Bir beslenme günlüğü tutarak yediğinizde sizi rahatsız eden gıdaları kaydolmanız, daha sonra da bu gıdalardan sakınmanız oldukça yararlıdır. Fasülye, soğan, brokoli, Brüksel lahanası, karnabahar, kabak, baklagiller, enginar, armut, elma, şeftali, erik, yumurta, şekersiz sakızlar, bütün hububatlı ekmek, bira, soda, süt ve dondurmanın gaz yapma ihtimali olan besinler olduğunu bilmelisiniz. Kızartılmış, yağlı besinler de mide boşalmasını geciktirip, doluluk hissinizi çoğaldıracaktır. Bir vakit yüksek lif kapsayan gıdalardan uzak durun. Bunları beslenmenize yavaş yavaş haftalar içinde ilave edin. Sütün içindeki laktoza alıngansanız veya buğdayda bulunan glutene alerjikseniz de fazla gazınız olabilir. Düşük laktozlu süt mahsulleri, yoğurt tüketin.

NATÜREL ÇÖZÜMLER

Gaz meseleniz için natürel bir çözüm arıyorsanız nane çayını sınayabilirsiniz. Nane yağı içindeki mentol’un spazm çözücü tesiri olduğundan sindirim sisteminizdeki yumuşak adaleleri gevşetecektir. Ancak reflü meseleniz varsa nane çayı yerine papatya çayı da sınayabilirsiniz. Besinlerinizi lezzetlendirmek için zerdeçal, zencefil ve rezene kullanmanız da kabarıklığınızı eksiltecektir. Probiyotikler kalın bağırsakta yaşayan arkadaş bakterilerdir. Bu bakterileri kapsayan yoğurt veya kapsüller kalın bağırsakta gaz yapımı yapan bakterileri sınırlayarak gaz meselesiyle çabada size destekçi olacaktır. .

Tüm bu tekliflere karşın gaz meseleniz devam ediyorsa kesinlikle bir gastroenteroloji uzmanına müracaat etmelisiniz. Gaz meselesinin daha ciddi sıhhat meselelerinin habercisi olabileceğini öğrenmelisiniz. Reflü meseleyi, divertikülit, Crohn ile Ülseratif kolit gibi enflamatuar hastalıklarda gaz meseleyi altta uyuyan hastalığa işaret edebiliyor. Özellikle bağırsak alışkanlığında farklılık yaşayanlar, kronik ishal veya kabızlık meselesinden yakınanlar ve ailesinde kalın bağırsak hastalığı öyküsü olan şahısların gaz sancılarını ciddiye almalarında fayda var. Bu gidişatta hekiminiz altta uyuyan bir mesele olup olmadığını kavramak için bazı analizler yapacak ve uygun rehabilitasyon tasarısını oluşturacaktır. şikayetleriniz devam ederse süt mahsullerini beslenmenizden tamamen çıkarmanız da gerekebilir. Aynı biçimde gluten alerjiniz varsa buğdaydan sakınmalısınız. Bu tekliflere minik porsiyonlar halinde yemek yemeyi, yediklerinizi iyice çiğnemeyi de ilave edin. Coşkulu, asaplı ve çabukla değil, yavaş, neşeli, rahat bir biçimde yemek yemeği alışkanlık haline getirin. Sakız çiğnemekten, sert şekerlemelerden ve meşrubatlarınızda kamış kullanmaktan kaçının. Sorbitol ve mannitol gibi suni tatlandırıcılardan uzak durun. Bunlarla beraber sigara içmemek ve kumpaslı egzersiz yapmak da probleminize iyi gelecektir.

 

Erişkinlerde Gaz Sancısı Nasıl Geçer?

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol