enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
7,9590
EURO
9,4832
ALTIN
463,60
BIST
1.337
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
13°C
İstanbul
13°C
Çok Bulutlu
Perşembe Az Bulutlu
14°C
Cuma Az Bulutlu
15°C
Cumartesi Az Bulutlu
14°C
Pazar Az Bulutlu
14°C
totobo saç protezi wordpress tema indir

Doğuş Otomotiv’in dijital dönüşümü rotasında

Doğuş Otomotiv, dijital dönüşüm süreci yolculuğunda hızla ilerliyor. Müşterilerine beklentinin üzerinde yaratıcı hizmet sunmak stratejisi …

Doğuş Otomotiv’in dijital dönüşümü rotasında
19.11.2020
0
A+
A-

Doğuş Otomotiv, dijital dönüşüm süreci yolculuğunda hızla ilerliyor. Müşterilerine beklentinin üzerinde yaratıcı hizmet sunmak stratejisi doğrultusunda, çağın getirdiği teknolojileri iş süreçlerine dahil etmek amacıyla dijitalleşme sürecini 2017 yılında kurulan Dijital Dönüşüm Departmanı’yla başlatan şirket, kısa sürede önemli çalışmalara imza attı.

 

Önce kavram, tanım ve kapsam belirlendi

Sürecin kurum içinde tek bir çatı altında yürütülmesi amacıyla hayata geçirilen departman öncelikle 2018 yılı başında şirket içinden geniş bir katılım ve danışmanlık firması desteğiyle dijitalleşme kavramının, Doğuş Otomotiv açısından tanımını ve kapsamını belirledi.

 

Süreç 2019’da hız kazandı

Dönüşüm, 2019 yılında proje bazlı yazılım geliştirme yerine, değer odaklı, esnek, şeffaf, takım çalışmasının ön planda olduğu ‘Agile Yazılım’ geliştirmeye geçişle birlikte hız kazandı. Aynı yıl, ‘Çevik Organizasyon’ yapısına geçiş sürecinin de startı verildi; lider ve öncü rolü için farklı departman ve markalardan 20 Business Owner belirlendi ve Çevik Organizasyon konusunda 2’si İcra Kurulu Toplantısı olmak üzere, birçok toplantı ve workshoplar gerçekleştirildi, birçok dijital proje de tamamlandı.

 

Öncü çalışanların yetkisi artırıldı

2019 yılında hız kazanan Dijital Dönüşüm çalışmalarını, şirket geneline yaymayı amaçlayan Doğuş Otomotiv, 2020 yılına Business Owner’larını yetki ve donanım açısından daha da güçlendirerek başladı. Çalışanların dijital yetkinliklerini artırmaya yönelik program kapsamında eğitimler ve seminerler, veri analitiği çalışmaları, çevik proje yönetimi çalışmaları devam ettirildi.

 

Çalışanların yüzde 90’ı dijitalleşmeye hazır

Dijital dönüşüm sürecinin her alanına çalışanlarını daha fazla dahil etmeyi hedefleyen Doğuş Otomotiv konuyla ilgili şirketiçi bir anket de düzenledi. Çalışanlarının yüzde 89,7’sinin kendisini ‘dijitalleşmeye hazır’ hissettiği sonucunun çıktığı ankette, çalışanların neredeyse tamamına yakının da (yüzde 94,4) ‘dijitalleşmeyi bir fırsat’ olarak gördüğü belirlendi. Ankete katılan çalışanlar, Dijital Dönüşüm, Temel Dijital Farkındalık, Veri Analitiği ve Müşteri Deneyimi dijital yetkinliklerinin, işlerini yaparken kendilerine yardımcı olacağını ve işlerini daha iyi yapmalarını sağlayacağını düşündüklerini ifade ettiler. Ayrıca, çalışanların yüzde 53.1’i gerekli eğitim sağlanırsa kendilerini dijitalleşmeye daha yakın hissedeceklerini de belirttiler.

 

Microsoft AI Academy ile eğitim programı

Doğuş Otomotiv, dijital dönüşümün getirdiği yeniliklere tüm çalışanlarının uyum sağlamasını ve dijital dünyanın araçlarını kullanabilmeleri amacıyla gelişim programlarına odaklandı.

Bunun ilk adımı da 2020‘nin hemen başında, Microsoft AI Academy yapılan iş birliğiyle atıldı. “Veri Analitiği, Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi” konularında birçok online ve interaktif eğitimin yer aldığı AI Academy, uzaktan çalışma dönemi geçişle birlikte online ortama taşınarak hız kesmeden devam etti. Katılımcılar, satış sonrası hizmetler, araç, lojistik ve yedek parça ile finans alanlarında projelerini tamamladı ve AI Academy sertifikaları aldı.

 

Şirketin eğitim birimi GO çatısı altında kurulan GO-DGTL Akademi, tüm çalışanların dahil olduğu “Temel Dijital Farkındalık” eğitimleri ve “Müşteri Deneyimi, UX/UI, Veri Analitiği, Robotik Süreçler ve Yapay Zeka” gibi datanın stratejik süreçlerde kullanılabilmesine yönelik detayların aktarıldığı bu gibi özel programları önümüzdeki dönemde de hayata geçirmeyi planlıyor.

 

Workshoplarla dijital farkındalık

2020 yılının geride kalan döneminde eğitim programları kapsamında bir de seminer düzenleyen Doğuş Otomotiv, Eylül ayındaki bu etkinlikte, dijital dönüşümde yetkinlikleri ele aldı. İlgili şirket yöneticilerinin yanı sıra konusunda uzman öğretim görevlileri, danışmanların katıldığı seminerde, 300’ü aşkın Doğuş Otomotiv çalışanı, pandemi sonrasında hızlanan dijital süreçler ve buna uyum sağlamak adına bireysel ve kurumsal gelişim için gereken yetkinliklerle ilgili bilgiler aldı. Seminerlere 2020 yılının önümüzde kalan günlerinden bir yenisi daha eklenecek.

 

Projeler ve takibine önem verildi

2020’de çevik organizasyon çalışmalarına hız veren ve artan Business Owner – Product Owner iş birliği ile yıl sonuna kadar Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), ERP, Web-Mobil, Makine Öğrenmesi ve Yapay Zeka gibi kategoriler altında yaklaşık 60 projenin hayata geçirilmesini hedefleyen Doğuş Otomotiv, bu dijital projelerin takibi ve şeffaflığının artırılması amacıyla da Power BI raporlama aracını oluşturdu.

 

Amaç projelerin hayat geçirilmesi

Şirket içinde çevik dönüşümün öncüsü olarak belirlenen Business Owner’lar, tüm projeleri alt kategorilere bölerek, küçük proje parçaları içinde önceliklendiriyorlar. “Sprint Toplantıları”nda da iş birimleri, Business Owner’lar ve yazılım ekipleri bir araya gelerek üretilen işlerin hayata geçirilmesinin takibini sağlıyorlar.

Hibya Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.