Bu ayki yazımda sizlere ülkemizde meydana gelen doğal afetlerden, yangınlardan ya da iş kazalarından bahsetmeyeceğim.

Maalesef ülkemizde halen yağışlardan sonra can ve mal kaybı yaşanabiliyor,yangınlar  olanca hızıyla devam ediyor, alınması gereken önlemler alınmamaya devam ediyor,üstüne  üstlük bir çok önemli konu hakkında yapılan uyarılarda göz ardı ediliyor.

Son olarak ülkemiz İş kazalarında da Avrupa genelinde 1. Dünya genelinde ise 3.olmaya devam ediyor.

Keşke bunların tam tersini söylemek mümkün olabilseydi.

Girişte de söylemiş olduğum gibi bu ay bunlardan bahsetmeyeceğim. Bu ay kişisel merakım nedeni ile farklı bir konuyu ele almak istiyorum.

Bu ayki yazımın çıkış noktası bir gazetenin ekonomi sayfasında okuduğum sektörümüzle ilgili ufak bir haber.

Habere göre yılın ilk 7 ayında hayat dışı branşlarda toplam 32.9 milyar liralık prim üretilmiş ve bu primlerin  %  58.9’unu acenteler sağlamış.(Geçen yılın aynı döneminde bu oran % 60.7) aynı dönemde prim üretiminin  % 14.7’lik kısmını bankalar sağlamış (Geçen yılın aynı döneminde bu oran % 15.3) Broker kanalı için de bu oran % 14.4 (Geçen yılın aynı döneminde bu oran % 12.4).

Uzun zamandır banka kanalı ile sigorta satın alan kişilerin yaptıkları işlemlerden memnun olup olmadıkları merak ediyordum. Bu haber sonucunda bunu araştırmaya karar verdim ve aşağıda detaylarını sizlerle paylaşacağım bir makaleye ulaştım. Sonucunda bence çok ilginç sonuçlar var.İlerleyen aylarda acente ve broker kanalı için de yapılan çalışmaları araştırıp sonuçları sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Söz konusu makale bir yüksek lisans tezinden faydalanılarak hazırlanmış.Makaleyi Seyhan Çil Koçyiğit ve Ezgi Dağdaş 2016 yılında kaleme almış.(Çalışmaya aşağıda linkten ulaşmak mümkün)

Çalışma İstanbul ili Avcılar ilçesinde banka sigortacılığından yararlanmış 353 kişi ile yapılmış.Amaç banka sigortacılığında müşteri tatmin düzeyleri ile demografik değişkenler arasında ki ilişkinin tespit edilmesi.Katılımcılara konu hakkında 19 soru sorulmuş verilen bazı cevaplara göre katılımcılar ,

-Herkesin özel sigortasının olması gerektiğini ve sigortacılık işlemlerinin güven gerektirdiğini

düşünüyor.

-Katılımcıların % 35,1’i  ‘sigortacılık işlemlerini sadece sigorta acenteleri yapmalıdır’ ifadesine ‘katılıyorum’ ve ‘kesinlikle katılıyorum’ cevabını veriyor,katılımcıların % 35,4’ü ise ‘katılmıyorum’ ve ‘kesinlikle katılmıyorum’ cevabını veriyor.Katılımcıların % 29.5’i ise kararsız olduklarını ifade ediyorlar,tam bir beraberlik durumu mevcut.

-Sigortacılık işlemlerini sadece bankalar yapmalıdır ifadesine ise katılımcıların % 55’i olumsuz cevap veriyor.(Katılmıyorum ve kesinlikle katılmıyorum cevapları olumsuz cevap olarak alınmıştır).

-Verilere göre katılımcılar banka sigortacılığı faaliyetlerini sigorta acentelerinin sigortacılık faaliyetlerine tercih etmiyorlar.Banka sigortacılığını tercih edenler de  bankaların sigortacılık faaliyetlerini masrafları düşük olduğundan ve zorunlu olmalarından dolayı tercih etmediklerini dile getiriyor.

-Katılımcıların % 38’i banka sigortacılığını kredi işlemlerinde kolaylık sağladığı için tercih ederim ifadesine katılıyor.Yine aynı ifadeye katılımcıların % 35.7’si ise olumsuz cevap veriyor.

-Katılımcılar banka sigortacılığını güvenli buluyor fakat yapılan işlemlerde her türlü detaya uyulduğunu düşünmüyorlar. Ayrıca sigorta acentelerinin faaliyetlerini bankaların sigorta faaliyetlerine göre daha güvenli buluyorlar.

-Bankaların sigortacılık faaliyetlerinde bulunmalarını doğru buluyorum ifadesine katılımcıların % 31.7’si olumlu görüş verirken,% 32.3’ü ise olumsuz görüş vermiştir.Büyük çoğunluk (% 36) ise kararsız kalmıştır.Bence burada da bir beraberlik durumu söz konusu.

Ben önemli bulduğum bazı ifadeler için verilen cevapları paylaştım,makalenin tamamını okumanın çok daha faydalı olacağını düşünüyorum.

http://www.makalesistemi.com/panel/files/manuscript_files_publish/e61942b4897972dd6a60f8037db34c7c/8f86066ab03bb53e6de1cc4a8b6d2540/1b67d842f870564.pdf

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.