enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
8,4024
EURO
10,1905
ALTIN
503,56
BIST
1.454
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Gök Gürültülü
23°C
İstanbul
23°C
Gök Gürültülü
Salı Gök Gürültülü
22°C
Çarşamba Gök Gürültülü
24°C
Perşembe Gök Gürültülü
24°C
Cuma Gök Gürültülü
24°C
email kaydolma bedava oyun hesapları turbobet giriş totobo pdf indir nulls brawl apk indir

Opel yeni modeliyle 400 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor

Opel, şarj edilebilir yakıt hücresi teknolojisine sahip yeni nesil hafif ticari araç modeli  Vivaro-e HYDROGEN’i tanıttı. Vivaro-e HYDROGEN …

Opel yeni modeliyle 400 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor
01.06.2021
A+
A-

Opel, şarj edilebilir yakıt hücresi teknolojisine sahip yeni nesil hafif ticari araç modeli  Vivaro-e HYDROGEN’i tanıttı. Vivaro-e HYDROGEN, sıfır emisyonlu ulaşım sağlarken aynı zamanda oldukça kısa bir sürede şarj olmasıyla dikkatleri çekiyor. Tıpkı dizel ve batarya elektrikli versiyonlarında olduğu gibi 6,1 metreküpe kadar taşıma kapasitesi sunan Opel Vivaro-e HYDROGEN, 3 dakikada şarj edilebiliyor. Bu süre, geleneksel bir dizel veya benzinli otomobille aynı dolum süresine denk geliyor. Opel Vivaro-e HYDROGEN’in menzili ise 400 kilometrenin üzerinde. Vivaro-e HYDROGEN için 4,95 metre ve 5,30 metre olmak üzere iki farklı gövde uzunluğu seçeneği sunacak olan Opel, ilk araçları sonbaharda yollarla buluşturmayı hedefliyor.

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni nesil hafif ticari araç modeli Vivaro-e HYDROGEN’i tanıttı. Şarj edilebilir yakıt hücresi teknolojisine sahip olan Opel Vivaro-e HYDROGEN sıfır emisyonlu ulaşım sağlarken, aynı zamanda oldukça kısa bir sürede şarj olmasıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Vivaro-e HYDROGEN, sahip olduğu özelliklerle hitap ettiği segmentin beklentilerinden ödün vermezken Opel’in sıfır emisyonlu araç vizyonuyla ilgili önemli mesajlar taşıyor.

“Sıfır emisyon, uzun menzil ve hızlı dolum sunan başka güç-aktarma sistemi yok”

“Hidrojen, fosil yakıtlardan arındırılmış bir gelecekte entegre ve verimli enerji sisteminin temel unsuru olabilir” diyerek konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Opel CEO’su Michael Lohscheller, “Hidrojen yakıt hücreli araç teknolojilerinde 20 yıldan daha uzun süredir deneyime sahibiz. Dünyada sıfır emisyon, uzun sürüş menzili ve sadece üç dakikada şarj ayrıcalığını bir arada sunan neredeyse başka güç-aktarma sistemi yok” açıklamasında bulundu.  

Şarj edilebilir yakıt hücresi konseptinin avantajları

Yeni yakıt hücreli elektrikli aracın konsepti (FCEV), iki adet sürgülü yan kapıya sahip batarya elektrikli Opel Vivaro-e’ye dayanıyor. Vivaro-e HYDROGEN’deki şarj edilebilir yakıt hücresi sistemi, aracın kaputunun altındaki mevcut güç-aktarma sistemiyle yakıt hücresi sisteminin entegrasyonunu sağlıyor. Vivaro-e BEV’nin bataryası üç adet 700 bar hidrojen tankı ile değiştirilerek; karbon fiber silindirlerin sadece üç dakikada dolması ve   400 km’nin üzerinde (WLTP) menzile ulaşması sağlanıyor. Zekice uygulanan bu sistem sayesinde yakıt hücreli elektrikli hafif ticari araç versiyonu da, batarya elektrikli versiyon ile aynı kullanım özelliklerini sunuyor. Her iki versiyonda gövde üzerinde herhangi bir değişiklik yapmadan 5,3 ila 6,1 metreküplük kargo hacmini ve 1.100 kilograma kadar yükleme kapasitesini aynen koruyor.

10,5 kWsa kapasiteli lityum iyon batarya, ek güç sağlıyor

Opel Vivaro-e HYDROGEN, 45 kW’lık yakıt hücresi ile karayolu sürüşleri için gerekli olan enerjiyi üretirken, ön koltukların altına yerleştirilen 10,5 kWsa kapasiteli lityum iyon batarya ise ilk hareket veya hızlanma gibi güç gereksinimin olduğu sürüş koşullarında ek güç sağlıyor. Bu tür durumlarda batarya güç ihtiyacını karşıladığından, yakıt hücresi optimum çalışma koşullarında çalışabiliyor. Batarya rejeneratif fren imkanı sunarken, şarj etme çözümü bataryayı örneğin bir şarj istasyonunda şarj etme imkanı da tanıyor. Ayrıca batarya, 50 km boyunca tamamen batarya elektrikli sürüş menzili sunuyor.

Yıl sonunda Opel’in tüm hafif ticari araç modelleri elektriklenecek

Vivaro-e HYDROGEN, Rüsselsheim’da Opel Özel Araçlar (OSV) tarafından üretilecek. Ana şirket Stellantis’in küresel “Hidrojen ve Yakıt Hücreleri Yetkinlik Merkezi” de Opel bünyesinde bulunuyor. Vivaro-e HYDROGEN, Opel’in tamamen elektrikli LCV ailesinin en yeni üyesi olarak Vivaro-e ve Combo-e’yi tamamlıyor. Ürün gamına eklenecek bir sonraki model olan yeni Movano-e de 2021 yılında satışa sunulacak. Yani markanın tüm hafif ticari araç portföyü bu yılın sonuna kadar elektrikliye geçmiş olacak. Opel, 2024 yılına kadar tüm binek ve hafif ticari modellerinin bir elektrikli versiyonunu sunacak.

Hibya Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

yenibosna escort şirinevler escort