banner2

banner1

banner10

Audi şarj merkezi konsepti

Ayrılabilir yüksek güçlü şarj alanlarına sahip modern ve hızlı bu şarj istasyonu, evlerinde şarj imkanı olmayan elektrikli araç sahiplerine ...

OTOMOBİL 30.01.2022, 16:34
Audi şarj merkezi konsepti

Ayrılabilir yüksek güçlü şarj alanlarına sahip modern ve hızlı bu şarj istasyonu, evlerinde şarj imkanı olmayan elektrikli araç sahiplerine hizmet sunmayı amaçlıyor. Audi, gelecek dönemlerde bu şarj merkezi konseptini, kent içi bölgelerde de yaygınlaştırmayı hedefliyor. Audi, şarj altyapılarındaki çözümlere farklı bir konspetle dahil oldu. Dünyada bir ilk olan konsept projeyi Audi, gelecek dönemlerde kentsel alanlarda hızlı şarjı mümkün kılacak bir altyapının test süreci olarak değerlendiriyor.

Kendi kendine yetiyor 

Audi şarj merkezinin temelinde küp şeklindeki esnek konteynerlar yer alıyor. Birkaç gün gibi kısa bir sürede, belirlenen alanlarda monte ve demonte edilebilen küplerden oluşan istasyondaki her ünitede iki hızlı şarj alanı bulunuyor.Elektrikli otomobillerden çıkarılan kullanılmış ve işlenmiş lityum iyon pilleri, ikinci ömürlerinde enerji depolama sistemlerinde kullanan bir projeyi de hayata geçiren Audi, bu çalışmasını istasnyona da uyguluyor. Enerji depolama çözümü sayesinde Audi, zaman alıcı prosedürler gerektiren, yüksek voltajlı güç hatları ve pahalı trafolara ihtiyaç duymaksızın, elektrik şebekesinin yeterli olmadığı durumlarda hızlı şarj altyapısına destek oluyor.Nürnberg'de hizmete giren Audi şarj merkezi, ortalama 2,45 MWh‘lık ara depolama kapasitesi sayesinde, düşük voltajlı şebeke elektriğinden yalnızca 200 kW'lık bir yeşil güç bağlantısına ihtiyaç duyuyor. 200 kW da depolama modüllerini sürekli doldurmak için yeterli oluyor. Ayrıca istasyonun çatısında yer alan güneş panelleri de ek 30 kW'a kadar yeşil enerji sağlıyor. Müşteriler, elektrikli araçlarını istasyondaki altı şarj noktasında 320 kW'a kadar güçle şarj edebiliyor. İstasyonda günde ortalama 80 araç şarj edilebiliyor.İstasyonun çalışma prensibine örnek olarak da Audi e-tron GT veriliyor: 270 kW'a kadar şarj kapasitesine sahip bu dört kapılı Coupé, yaklaşık beş dakika içinde 100 kilometre menzil için yeterli enerjiyi şarj edebiliyor. Yüzde 5'ten yüzde 80'e kadar bir şarj yaklaşık 23 dakika sürüyor.

Hızlı ve son derece basit

Audi şarj istasyonunda hizmet almak isteyen müşteriler, myAudi uygulamasında bulunan rezervasyon işlevinden yararlanıyor ve altı şarj alanından birini rezerve edebiliyorlar. Sistem de son derece kolay ve hızlı; Tak ve Şarj et (Plug and Charge - PnC)  işlevinin geçerli olduğu istasyonda, altı alandan ikisinde RFID (radyo frekansı tanımlama) kartı olmayan Tak ve Şarj işlevine sahip modelleri şarj etmek de mümkün. Kimlik doğrulama, şarj kablosu araca bağlanır bağlanmaz şifreli iletişim aracılığıyla otomatik olarak gerçekleşiyor. Audi, Nürnberg'de hayata geçirdiği istasyonda başladığı testlerle, yeni rezervasyon işlevlerine, müşterilerin birinci sınıf şarj deneyimi beklentilerine ve modern pil depolama sistemleri gereksinimleri gibi teknik konulara odaklanıyor. Pilot uygulamada ayrıca tesisin özellikle günün hangi saatlerinde yoğun olarak kullanıldığını da belirlemeyi amaçlıyor. Yaklaşık 200 metrekarelik salon ve 40 metrekarelik bir teras alanından oluşan istasyonda, müşteriler beklerken zaman geçirmeleri, işlerini yapabilmeleri veya dinlenmeleri için her şey düşünülmüş.


Hibya Haber Ajansı

banner5
Yorumlar (0)
banner3
banner4
16
açık
Namaz Vakti 16 Mayıs 2022
İmsak 03:52
Güneş 05:39
Öğle 13:05
İkindi 17:01
Akşam 20:22
Yatsı 22:01
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 37 81
2. Fenerbahçe 37 70
3. Konyaspor 37 67
4. Başakşehir 37 62
5. Alanyaspor 37 61
6. Beşiktaş 37 58
7. Antalyaspor 37 58
8. Karagümrük 37 57
9. Adana Demirspor 36 52
10. Kasımpaşa 37 50
11. Hatayspor 37 50
12. Sivasspor 36 48
13. Galatasaray 36 48
14. Kayserispor 37 47
15. Giresunspor 37 45
16. Gaziantep FK 37 43
17. Rizespor 36 36
18. Altay 37 34
19. Göztepe 37 28
20. Ö.K Yeni Malatya 37 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 35 67
2. Ümraniye 35 67
3. Bandırmaspor 35 61
4. İstanbulspor 35 59
5. Erzurumspor 35 58
6. Eyüpspor 35 54
7. Manisa Futbol Kulübü 36 49
8. Tuzlaspor 35 49
9. Samsunspor 35 48
10. Gençlerbirliği 35 48
11. Keçiörengücü 35 48
12. Boluspor 35 47
13. Denizlispor 35 46
14. Altınordu 35 45
15. Adanaspor 35 45
16. Bursaspor 35 41
17. Kocaelispor 35 41
18. Menemen Belediyespor 35 38
19. Balıkesirspor 35 12
Takımlar O P
1. M.City 37 90
2. Liverpool 36 86
3. Chelsea 36 70
4. Tottenham 37 68
5. Arsenal 36 66
6. M. United 37 58
7. West Ham United 37 56
8. Wolverhampton Wanderers 37 51
9. Leicester City 36 48
10. Brighton 37 48
11. Brentford 37 46
12. Crystal Palace 36 45
13. Aston Villa 36 44
14. Newcastle 36 43
15. Southampton 36 40
16. Everton 36 36
17. Leeds United 37 35
18. Burnley 36 34
19. Watford 37 23
20. Norwich City 37 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 37 85
2. Barcelona 37 73
3. Atletico Madrid 37 68
4. Sevilla 37 67
5. Real Betis 37 64
6. Real Sociedad 37 62
7. Villarreal 37 56
8. Athletic Bilbao 37 55
9. Osasuna 37 47
10. Celta Vigo 37 46
11. Valencia 37 45
12. Rayo Vallecano 37 42
13. Espanyol 37 41
14. Getafe 37 39
15. Elche 37 39
16. Granada 37 37
17. Mallorca 37 36
18. Cadiz 37 36
19. Levante 37 32
20. Deportivo Alaves 37 31