banner2

banner1

banner10

Ramazanda yeterli su tüketimine dikkat

Su bağışıklık sisteminin güçlenmesinde en önemli doğal kaynaklardan biri. Ramazan ayının başlamasıyla özellikle oruçlu kişiler için iftardan ...

SAĞLIK 12.04.2022, 15:21
Ramazanda yeterli su tüketimine dikkat

Su bağışıklık sisteminin güçlenmesinde en önemli doğal kaynaklardan biri. Ramazan ayının başlamasıyla özellikle oruçlu kişiler için iftardan sahura kadar geçen sürede sağlıklı, güvenli ve kaliteli su tüketimi büyük önem taşıyor.

Bahar mevsimiyle birlikte karşıladığımız Ramazan ayı boyunca vücudun sıvı ihtiyacının yeterli miktarda karşılanması hem bağışıklık sistemini koruyor hem de metabolizmayı hızlandırıyor. Gıda Aydınlatma Platformu Üyesi Dr. Diyetisyen Yeter Çelik, su ihtiyacının karşılanması için güvenilir, hijyenik, kaliteli ve dengeli içeriğe sahip suların tercih edilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Günde en az 2,5 litre su tüketilmeli

Normal şartlarda bir insan sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için günde 2,5-3 litre suya ihtiyaç duyuyor. Ancak bu ihtiyacın genellikle su yerine farklı içeceklerle karşılandığı zannediliyor. Oysa su, sayısız faydasının yanı sıra bağışıklık sisteminin çalışmasını, böbrek ve karaciğer fonksiyonlarının sağlıklı bir şekilde sürdürülmesini sağlıyor. Baharla birlikte karşıladığımız Ramazan ayında kaliteli su ihtiyacı daha da öne çıkıyor. 

Günlük yeterli miktarda su tüketimi, yaşamın her döneminde ve her mevsimde bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olarak vücuttan toksinlerin atılmasını kolaylaştırıyor. Bazı bireylerin tedavi amaçlı kullandığı düzenli ilaçların da oruç sürecinde ağız kuruluğu ve susuzluğa neden olabileceğini de atlamamak gerekiyor. Uzmanlar özellikle bu bireylerin su tüketimine daha fazla dikkat etmeleri gerektiğini belirtiyor. Aynı zamanda su, oruç tutulan dönemde iftarla sahur arasında yeterli miktarda tüketilirse beyin fonksiyonlarının da mükemmel çalışmasını sağlıyor. 

“Vücudun birçok işlevi su ile sağlanır”

Suyun sağlık açısından faydasına vurgu yapan Dr. Diyetisyen Yeter Çelik, “Bağışıklık sisteminin güçlenmesine, yiyeceklerin sindirimine, vücut ısısının kontrolüne, metabolizmadaki atıkların uzaklaştırılmasına, bağırsak florasının düzenlenmesine, enerji seviyesinin ve başta beyin olmak üzere vücut fonksiyonlarının korunmasına yardımcı olan doğal ve kaliteli su, vazgeçilmez bir öneme sahip” şeklinde konuştu. Çelik, şunları söyledi: “Güçlü bağışıklık sisteminin temel taşı olan suyun yeterli miktarda tüketilmesi, su ihtiyacının arttığı bahar aylarında ve Ramazan’da hastalıklardan korunmak için en önemli etkenlerden biridir. Yeterli sıvı alımı; zihinsel faaliyetlerin, bağışıklığın, böbrek ve karaciğer fonksiyonlarının güçlendirilmesini ve sağlıklı bir şekilde devamlılığını sağlar”

“Kaliteli ve güvenilir suyu tercih edin”

Tüketicilerin sağlıklı, kaliteli, güvenilir ve gerekli tüm denetimlerden geçen doğal kaynaklardan elde edilen kaliteli ve güvenli suları tercih etmesinin önemine değinen Dr. Diyetisyen Yeter Çelik, “İyi kalite su, yaşamsal faaliyetlerde önemli işlevlere sahip başta kalsiyum, magnezyum, fosfor gibi önemli besin ögelerini içermektedir. Bu besin ögelerinin günlük alımının desteklenmesi ve toksinlerin uzaklaştırılmasını sağlamak için günlük su gereksiniminin içeriğindeki doğal mineral yapısı korunmuş kaliteli ve güvenilir su kaynaklarından karşılanması gerekmektedir” dedi.

Özellikle oruç tutanların uzun süre susuz kaldığı Ramazan ayında bağışıklığın güçlendirilmesi için kaliteli su kaynaklarına yönelmek gerektiğini belirten Çelik, “Güçlü bağışıklık için yeterli, dengeli ve sürdürülebilir bir beslenme ve yeterli su tüketimi sağlanmalıdır” diye konuştu. 

Hibya Haber Ajansı

banner5
Yorumlar (0)
banner3
banner4
28
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 27 Haziran 2022
İmsak 03:26
Güneş 05:27
Öğle 13:12
İkindi 17:12
Akşam 20:47
Yatsı 22:39
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31