Sürekli Açlık Hissi Neden Oluşur Ve Nasıl Giderilir?

Genellikle insanlar tarafından iştahlı olmakla bağdaştırılan sürekli açlık hissi temelde bu durum ile bağlantılı olmayıp arka planda daha fazla önem arz eden sebepler barındırır.

banner275
Sürekli Açlık Hissi Neden Oluşur Ve Nasıl Giderilir?
banner276

Peki, günümüzde pek çok kişinin söylemi haline gelmiş ''sürekli açlık hissediyorum, daha 10-20 dakika önce yemek yemeğe rağmen kısa bir süre sonra açlık hissetmeye başlıyorum, sürekli yemek yeme isteğini nasıl bastırabilirim...'' gibi şikâyetlere yol açan bu sebepler nelerdir? Yaşanılan sürekli açlık hissi nasıl giderilir?

Çeşitli uzman doktorların yaptığı açıklamaları derleyip size bilgilendirici bir yazı hazırladık. İşte sürekli açlık hissinin arkasındaki sebepler;

-Düzensiz beslenme veyahut eksik beslenme... Gün içerisinde sabah, öğle ve akşam olmak üzere tüketilmesi gereken öğünler mevcuttur. Kişi gün içerisinde bu öğünleri aksatıyor ise, öğün sırasında besleyici gıdalar yerine sadece tokluk hissi veren gıdalar tüketiyor ise, örneğin sabah kahvaltısını sadece bir poğaça ile geçiştiriyorsa, akşam yemeği sırasında sadece fast food veyahut besleyici değer oranı düşük gıdalar tüketiyor ise kişinin vücudu günlük alması gereken protein miktarını alamaz. Protein genel olarak vücudumuzun kas kütlesinin enerji kaynağı olarak kabul edilse de, açlık hormonlarının düzenlenmesi sırasında görev alma gibi bilinmeyen birçok işlevi mevcuttur. Açlık hormonları düzenlenerek kişide tekrar açlık hissinin oluşmaması sağlanır. Bu sebeple gün içerisinde öğünlerinizi bir düzen içerisinde tüketmelisiniz, öğün sırasında besleyici değerleri yüksek gıdalar tüketmelisiniz. Tokluk hissi var etmeye çalışmak oluşacak açlık hissini sade kısa bir süreliğine ertelemektir.

-Gün içerisinde alınması gereken kalori miktarı mevcuttur. Çeşitli araştırmalar ve sonuçlarına göre bir kişi alması gereken kalori miktarının %'lik bir kısmını protein ağırlıklı tükettiği taktirde gerek gün içerisinde gerekse de geceleri yapmış olduğu atıştırmaların büyük oranda azaldığı tespit edilmiştir. Kısacası gün içerisinde öğün tüketimleriniz sırasında protein ağırlıklı gıda tüketimine önem vermeniz gerekiyor.

-Yetersiz ve düzensiz uyku... Uyku ile açlık hissinin nasıl bir bağlantısı olabilir? diye sorduğunuz hayal edebiliyoruz. Fakat son derece önem arz eden bir açıklaması mevcut, eğer ki bir kişi gün içerisinde yeteri kadar uyumuyorsa ve düzensiz bir uyku programı sergiliyorsa o kişinin vücudunda ki 'ghrelin' adı verilen iştah arttırıcı hormon tetiklenmeye başlar. Ghrelin hormonunun tetiklenmesi sebebiyle kişide sürekli olarak açlık hissi oluşmaya başlar. Uzmanların önerisine hormonal dengenin sağlanması için gereken minimal uyku süresi 8 saattir.

Kendinizi inceleyip fark etmiş olduğunuz yanlış durumları düzeltmeye yönelik bir çaba içerisine girdiğiniz zaman, yaşamış olduğunuz sürekli açlık hissi zamanla azalmaya başlayacaktır. Gerektiği taktirde bir uzman yardımı da alınması gerektiğini unutmamalıyız.

banner272
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner230

banner177

banner179

banner175

banner229

banner176

banner178

banner174