enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
7,4116
EURO
9,0280
ALTIN
442,27
BIST
1.542
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Sağanak Yağışlı
14°C
İstanbul
14°C
Sağanak Yağışlı
Salı Sağanak Yağışlı
15°C
Çarşamba Karla Karışık Yağmur
6°C
Perşembe Karla Karışık Yağmur
4°C
Cuma Parçalı Bulutlu
11°C
film izle hd film seyret totobo pdf indir wordpress tema indir

Tatlıoğlu, 6.7’lik büyüme rakamını olumlu buluyoruz

Tatlıoğlu açıklamasında şunları söyledi: BÜYÜMENİN TEMELİNDE KREDİ GENİŞLEMESİ OLMASI VE İSTİHDAM YARATMAMIŞ OLMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR …

Tatlıoğlu, 6.7’lik büyüme rakamını olumlu buluyoruz
30.11.2020
A+
A-

Tatlıoğlu açıklamasında şunları söyledi:

BÜYÜMENİN TEMELİNDE KREDİ GENİŞLEMESİ OLMASI VE İSTİHDAM YARATMAMIŞ OLMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR

“Rakamların büyüklüğüne bakmadan olumlu her gelişme gerçekten ihtiyacımız olduğu bir çerçevede iyimser bir hava için gerekli diye düşünüyoruz. Bu büyümenin özellikle dikkat çektiğimiz yönü finansman ve iletişim ağırlıklı bir gelişme olması. Türkiye’de son çeyrekteki büyümenin temelinde kredi genişlemesinin özellikle varlığı ve istihdam yaratmayan bir büyümenin olması dikkat çekicidir. Kalitesiz büyüme dediğimiz bir büyümedir. Bu gelişmeye rağmen Ocak Ekim dış ticaret rakamlarında ihracatımızın 9.1’lik bir düşüş ithalatımızın 2.2’lik artış gösterdiğini, dolayısıyla dış ticaret açığının büyüdüğünü görüyoruz. 26.8 milyar dolar cari açığımız var, dış ticaret açığımız da 40.2 milyar dolar. 10 aylık dış ticaret açığımızdan kalan 26.8 milyar dolarlık cari açık çerçevesine baktığımızda genel olarak büyüme dönemlerinde cari açıkla karşılaşan Türkiye’nin büyümenin olmadığı bir dönemde bu cari açıkla karşılaşması ödemeler bilançosu açısından olumsuz bir gelişmedir. Buralarda çok ciddi tedbirler alınması gerekmektedir. 

SALIK BAKANLIĞI, AŞI KONUSUNDA SAĞLIKLI BİR TAKVİMİ KAMUOYU İLE PAYLAŞMALI

Temennimiz Türkiye’nin bütüncü yapısal tıkanmadan yeni bir siyasal iklimle çıkarak gerçekten ekonomide özellikle ciddi bir çıkışa kendisine uygun bir sürece girmesidir. Sağlık Bakanlığının veri açıklamasındaki değişikliği gecikmiş bir doğru olarak görüyoruz. Gerçek vakaların kamuoyu ila paylaşılması toplumun daha ciddi tedbirler almasını açısından önemli oranda belirleyen şey. Her zaman gerçek daha etkilidir. Kovit sürecinin başından itibaren Sağlık Bakanlığı toplumu gerçek rakamlarla bilgilendirseydi bugünkü rakamların daha düşük olacağı kanaatindeyiz. Avrupa’da birinci dünyada dördüncü büyüklükte pandemi sürecini takip eden Türkiye’de bu rakamların 10’in altında seyredeceği kanaatindeyiz. Sağlık Bakanlığı başlangıçtan itibaren elde ettiği güveni yitirmiştir, güven anlamında devletin bir kalesi düşmüştür. Avrupa’da ülkeler aşı programlarını açıkladılar ve net olarak paylaşıyorlar. Önümüzdeki günlerde kamuoyunu aşı konusunda sağlıklı bir bilgilendirme yapma durumu olmalıdır. Sağlık Bakanlığı’nın sağlıklı bir takvimi kamuoyu ile paylaşmasını bekliyoruz.

SIFIR BİLGİYE DAYALI BİR DEVLET İŞLEYİŞİ OLMAZ

Türkiye yurtdışına özel ve kamusal varlık satışları yapagelmiş bir ülkedir. Buradaki temel sorun bu bilgilerin kapalı olmasıdır daha doğrusu ortada bir bilgi olmamasıdır. Sıfır bilgiye dayalı bir devlet işleyişi olmaz. Yeni Bakan’ın, Avrupa Birliği çerçevesinde kamu satın almaları kriterlerini paylaştığını biliyoruz. Kamu satın almalarının temel özelliği şeffaf olmasıdır. Kamunun satın almasında toplumdan gizleyeceği hiçbir şey olamaz. Burada manidar olan bu bilgilerin ortada olmamasıdır, bu da devlete olan güveni aşındırıcı bir süreçtir. Neden Katar diye bir sorumuz yok. Temel olarak bizim milletimizle paylaşacağımız husus devletin yaptığı bu ticari işlemler açık olmalı.

ÇEVRE AJANSININ KURULMASINI OLUMLU BULUYORUZ

Meclis Genel Kuruluna gelecek Çevre Bakanlığı çerçevesinde çevre ajansı kurulması ile ilgili torba kanun var. Çevre ajansının kurulmasını olumlu buluyoruz ancak üyelerinin tamamının bakan tarafından atanmasının doğru olmadığını, bir kısmının seçiminde belediyeler birliği ve ilgili sivil toplum kuruluşlarının da etkili olması gerektiğini düşünüyoruz. İyileştirme önerilerimiz var özellikle bisiklet ve scooter düzenlemesini olumlu buluyoruz, belediyelerin yetkilenmesini olumlu buluyoruz. Büyükşehirlerden otopark düzenlemelerinin alınıp ilçe belediyelerine verilmesinin olumsuz bir düzenleme olduğunu düşünüyoruz.”     

KAPALI SATIN ALMALAR OTORİTER REJİMLERİN ÜRÜNÜDÜR

Açıklamasının ardından bir gazetecinin Türkiye neden Katar ile ikili ilişkiler yapmak durumunda kaldı sorunu yanıtlayan Tatlıoğlu şunları söyledi:

“Kütür ile Türkiye arasındaki ilişkiler uzun bir süredir yüksek bir çizgide devam etmekte ve özellikle Saray ve Katar Sarayı arasındaki yakınlık bilinmektedir. Buradaki temel sorun bilgilerin ortada olmamasıdır. Benzer bir fon başka bir ülkeden gelseydi bilgiler böyle gizli olur muydu? Bu tür fonlar gizli bir bilgilendirme yapmazlar. Kapalı satın almalar otoriter rejimlerin ürünüdür. Bu satın almaları herkesin bilme hakkı var özellikle de parlamentonun bilme hakkı var. Türkiye’deki önemli gelişmelerin büyük bir kısmı bilgi dışında. Türkiye’yi savaşa sokma yetkisine sahip parlamentonun Türkiye’de yapılan bir köprü yatırımının, yol yatırımının veya bir başka ülkeden doğalgaz alımı bilgisine ulaşamaması ne kadar manidar bir konu. Türkiye’de kozmik odaya girildi bir devletin yüzlerce yıllık bilgilerine erişildi ama Botaş’ın doğalgazı kaç dolara aldığı bilgisine erişilemedi. Bunlar parlamentonun Meclis’in milletvekillerinin denetim görevleri arasındadır, bunları bilme durumundadırlar. Kamunun parlamentonun bilgisi dışında işleteceği işler olamaz ticari yatırımlar. Ekonomik işlemler bu anlamda özellikle parlamentonun bilgisi dahilinde olmalı. İsteyen milletvekili bu bilgilere erişebilmeli bu bir denetim görevidir”

Hibya Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

yenibosna escort şirinevler escort