banner2

banner1

banner10

Pepsico, 50 milyon kişinin güvenli gıdaya erişimi için harekete geçti

Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, pep+ stratejisinin bir parçası olan dünya genelindeki toplumlarda sıfır açlık ...

YAŞAM 25.11.2021, 13:12
Pepsico, 50 milyon kişinin güvenli gıdaya erişimi için harekete geçti

Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, pep+ stratejisinin bir parçası olan dünya genelindeki toplumlarda sıfır açlık hedefine ulaşmak için Food for Good (İyilik İçin Gıda) hareketini başlattı. Buna göre PepsiCo, uygun fiyatlı beslenme seçeneklerinin genişletilmesi aracılığıyla 50 milyon insanın 2030 yılına kadar besleyici gıdalara kolaylıkla erişebilmesine yardımcı olacak. 

 Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo, yakın zamanda açıklanan stratejik uçtan uca dönüşümü PepsiCo Pozitif (pep+) stratejisinin önemli bir parçası olarak dünya genelindeki toplumlarda sıfır açlık hedefini gerçekleştirmek için Food for Good (İyilik İçin Gıda) hareketini başlattı. PepsiCo bu hareketle, uygun fiyatlı beslenme seçeneklerini genişleterek 50 milyon insanın 2030 yılına kadar besleyici gıdalara kolaylıkla erişebilmesine yardımcı olmayı hedefliyor. 

Daha önce sadece ABD’de uygulanan Food for Good hareketinin kapsamını geliştirip faaliyette bulunduğu birçok ülkeye de taşıyarak global bir harekete dönüştüren PepsiCo, bu kapsamda besleyici gıdaya adil erişimi ve küçük ölçekli çiftçilerin üretkenliğini ve gelirlerini artıran çözümlere yatırım yaparak ve dünya çapında yerel organizasyonlarla iş birliği sağlayarak her yaştan insan için uzun vadeli gıda güvenliğini, toplum merkezli bir yaklaşımla geliştirecek. Bu yeni hedef, daha önce açıklanan 2030 yılına kadar pozitif tarım ve gıda güvenliği girişimleri için 100 milyon dolar yatırımı içeren Zero Hunger Private Sector Pledge (Sıfır Açlık Özel Sektör Taahhüdü) desteğine ek olarak gelen yeni bir destek olarak dikkat çekiyor.

Daha adil bir küresel gıda sistemi

Food for Good hareketi kapsamında düşünceleri dile getiren PepsiCo Küresel İletişim Başkan Yardımcısı ve PepsiCo Vakfı Başkanı Jon Banner, “Dünya, salgın yüzünden daha da şiddetlenen korkunç bir küresel açlık kriziyle karşı karşıya. Lider bir küresel yiyecek ve içecek şirketi olarak, hizmet verdiğimiz toplulukların açlıktan ve yetersiz beslenmeden kurtulmalarını sağlamak için daha adil bir küresel gıda sisteminin gerçekleştirilmesinde oynamamız gereken kritik bir rol bulunuyor. Yerel topluluk ortaklarıyla iş birliği içinde küresel yeteneklerimizi yeni yollarla kullanmaktan gurur duyuyoruz, ancak bu, sıfır açlık hedefine ulaşmada ve herkes için sürdürülebilir bir gelecek sağlamaya yönelik uzun bir yolculukta sadece bir adım” dedi.

Türkiye’ye 100.000 dolar yatırım

PepsiCo’nun bölgesel beslenmeyle ilgili tüm programlarını Food for Good çatısı altında toplayarak, bu konuda küresel kapasitesinden daha iyi yararlanabilmesini sağlayacak bu hareket, PepsiCo’nun aralarında Türkiye’nin de bulunduğu birçok ülkede gıda güvenliği sağlamaya yönelik mevcut ve devamı gelecek yeni programlarla büyümeye devam edecek.

PepsiCo bu kapsamda PepsiCo Vakfı ile Avrupa bölgesinde güvenli gıdaya erişim için pek çok ülkede yatırım yaptı. Türkiye’de ise geçtiğimiz iki yılda TİDER (Temel İhtiyaç Derneği) aracılığıyla, ihtiyaç sahiplerine 300.000 öğün yemek sağlayabilmek amacıyla 100.000 dolar yatırım gerçekleştirdi. PepsiCo pandemi döneminde de TİDER ve Gıda Kurtarma Derneği aracılığı ile 40 ilde yüzbinlerce aileye destek olarak toplumun her kesimine ulaşmış, pandemiden en fazla etkilenen sektörlerden olan HORECA çalışanlarına sivil toplum kuruluşları aracılığı ile özel olarak destek vermişti.


Hibya Haber Ajansı

banner5
Yorumlar (0)
banner3
banner4
15
açık
Namaz Vakti 27 Kasım 2021
İmsak 06:28
Güneş 07:58
Öğle 12:57
İkindi 15:23
Akşam 17:45
Yatsı 19:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 13 33
2. Hatayspor 13 26
3. Konyaspor 13 26
4. Alanyaspor 14 24
5. Fenerbahçe 13 23
6. Karagümrük 13 22
7. Başakşehir 14 22
8. Galatasaray 13 21
9. Adana Demirspor 14 20
10. Beşiktaş 14 20
11. Antalyaspor 14 18
12. Altay 14 17
13. Giresunspor 14 16
14. Kayserispor 14 16
15. Gaziantep FK 13 15
16. Sivasspor 13 13
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 13 12
18. Göztepe 13 10
19. Kasımpaşa 14 10
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Ümraniye 12 27
2. Ankaragücü 13 27
3. Eyüpspor 14 27
4. Bandırmaspor 13 25
5. Erzurumspor 12 25
6. İstanbulspor 13 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Samsunspor 13 19
10. Adanaspor 14 18
11. Menemenspor 13 17
12. Gençlerbirliği 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 12 10
18. Altınordu 13 10
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 12 29
2. Liverpool 13 28
3. Man City 12 26
4. West Ham 12 23
5. Arsenal 13 23
6. Wolverhampton 13 20
7. Tottenham 12 19
8. Brighton 13 18
9. M. United 12 17
10. Crystal Palace 13 16
11. Aston Villa 13 16
12. Everton 12 15
13. Leicester City 12 15
14. Southampton 13 14
15. Brentford 12 13
16. Watford 12 13
17. Leeds United 13 12
18. Burnley 12 9
19. Norwich City 13 9
20. Newcastle 13 6
Takımlar O P
1. Real Madrid 13 30
2. Real Sociedad 14 29
3. Sevilla 13 28
4. Atletico Madrid 13 26
5. Rayo Vallecano 15 24
6. Real Betis 14 24
7. Barcelona 13 20
8. Athletic Bilbao 14 20
9. Valencia 15 19
10. Osasuna 14 19
11. Espanyol 14 17
12. Villarreal 13 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 14 15
15. Deportivo Alaves 14 14
16. Granada 14 12
17. Cádiz 14 12
18. Elche 14 11
19. Getafe 14 9
20. Levante 14 7